Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-11, 16:30   #63
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Gutt på 8 som trenger omlegging av kosten ...

Opprinnelig lagt inn av Kjersti1982, her.

Så lurt å gi barn "lavkarbo-livsstilen" da? Jeg må innrømme jeg ikke er så veldig gira på å pøse på meg h-melk, dungevis med egg og bacon, og Seter-rømme på alt til min 7-åring.

Han er veldig glad i fisk (Vi snakker ren fisk ) og rene kjøttprodukter (Selvsagt liker han fiskepinner og pølser også som alle andre), men han har det aldri vært noe problem å kjøre på laks, kyllingfilet, biff, svin og alle slags grønnsaker evn. frukt.

Må jeg slenge på "fettet" til han også selv om han får litt av Lav-karbo maten min (Egg, kjøtt og grønnsaker) Eller holder det med vanlig karbo kosthold i tillegg. Grovbrød og ekstra lett melk

Det er jo ikke snakk om at sønnen min skal spise LCHF diett da.
Målet er å få ham over på et balansert kosthold der han spiser både kjøtt, fisk, masse grønnsaker, litt frukt, meieriprodukter og naturlige fettkilder istedenfor å ha et kosthold basert nesten kun på KH i form av lettmelk, frokostbalndinger, ris, pasta (uten kjøtt eller saus til), kneippbrød med servelat og pølser til middag...
Min sønn er overhode ikke overvektig, heller slank, så jeg er ikke redd for å "slenge på fett" i hans kosthold

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat