Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-11, 18:27   #11
apekatt1
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 35
apekatt1 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Må bare kommentere at det er så flott at magesmertene dine er fraværende! Jeg er også symptomfri fra chrons - det ble jeg etter bare FIRE uker på lavkarbo! Kommer aldri til å spise annet enn lavkarbo - livet har blitt en del hakk bedre kan man si

Hei du, og tusen takk for mange gode tips! Jeg har forstått at jeg spiser for store porsjoner, ofte blir jeg veldig "tung" i magen etter måltider, rumling er ikke uvanlig, så her må jeg nok ta det litt roligere. Var veldig småspist tidligere, så magesekken har nok fått en del å jobbe med i det siste

Ellers når det gjelder vekt så gikk jeg 4 kg ned første uka (vann) og har deretter gått opp to (nå 56 relativt stabilt de siste ukene), målebåndet har vist totalt 2 cm reduksjon rundt livet, dette har ikke økt, så vekta er vel muskler, når jeg tenker over det. Skal få en ordentlig oversikt over muskel/fettmasse på treningssenteret snarest.

Jeg har nok i for stor grad tenkt at lavkarbosnacks er greit, det er jo tross alt LAVKARBO, men merker at kroppen lures litt. Hvertfall hjernen, de første ukene holdt jeg meg helt unna og hadde ikke noe søtsug, men nå trigges det stadig vekk. Skal redusere på inntaket av godsaker fremover, så får vi se hva som skjer!

Dette kostholdet skal jo være utmerket å leve på også for oss normalvektige, så lenge det blir gjort riktig. Vektøkning vil jeg helst unngå, men målebåndet er jo faktisk det viktigste! Jeg er fremdeles i startfasen her, blir nok bedre kjent med min egen kropp og hvor mye mat den trenger etter hvert, blir jo litt prøving og feilig i begynnelsen

Takk for gode tips, jeg prøver en uke med mindre måltider, noe mindre fett, og holder godsakene i skapet hvertfall til helgen, så får vi se om ting føles annerledes! Sambo får holde seg unna godsakene og tilpasse størrelsen på måltidene etter metthetsfølelsen, så vil nok han også nå sine mål!

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat