Sv: Syndens hule
I dag måtte jeg lage denne, har siklet på oppskriften veeeldig lenge!
Den var veldig god altså, fikk virkelig mettet søtbehovet....
Mine erfaringer er som følger:
-bunnen var bedre enn forventet! Brukte ca 100 g sukrinmelis og det var MER enn nok. Den flyter ikke utover så det kan være greit å fordele den litt. Med hell kunne en større kakeform vært brukt, jeg brukte 22 cm.
-begge sausene ble veldig rennende. Dette resulterte i litt søl og klin når jeg skulle helle de over bunnen, i tillegg til at det ble alt for mye. Her også brukte jeg mindre søtning enn oppskriften sier, og det var også MER enn nok. Jeg brukte en sukkerfri spansk sjokolade med hasselnøtter (100 g) og det var veldig godt!!! Jeg synes det var litt mye med 1/2 ts vaniljepulver, vil nok redusere til 1/4, men det er jo smak og behag.
-jeg tok tipset med å servere med pisket krem - og det passet vanvittig godt til! Pisket bare en dl ca med litt sukrinmelis (1,5ts) og slang på en klatt på hvert stykke ved servering, i tillegg til et par jordbær på toppen.
En skikkelig god og søt dessert! Jeg synes det var veldig godt, datteren min synes det var litt "sterkt", antakeligvis sukrin ettersmaken som hun ikke er så vant til.
Jeg kommer nok til å lage denne igjen senere, men ikke på en godt stund, er MASSE igjen, vi orket jo ikke mer enn et lite stykke hver......
Hvis jeg skal lage den igjen vil
|