Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-11, 09:26   #13
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det kan hende du opplever ensymmangel. Det skal ensymer til å bryte ned proteinene i kjøtt. Det kan du teste selv om du vil. Kjøp en ensymblanding som inneholder pepsin og ta denne under måltidet sammen med kjøttet. Blir du ikke dårlig da har du sannsynligvis funnet svaret.

Jeg brukte ensymer+magesyre til større måltider en periode og ble merkbart bedre. Nå ser det ut som magen min klarer seg på egen hånd. Denne (1-2 tabletter til større måltid) http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=19&tid=&bid= hjalp meg.

Takk for dette, jeg har fått tips om dette på stoffskifteforumet også , og det virker egentlig ganske så logisk!
For når jeg tenker etter reagerte jeg på samme måten på linser for ett års tid siden, og har kuttet ut noe matvarer pga tungt fordøyelig i en rekke år. Det er må det har blitt værre eller mer merkbart. Så dette skal jeg absolutt sjekke ut!

Eller spsier vi forøvrig nesten kun økologiske grønnskaer og frukt, får levering på døra hver 14. dag fra Finnegården på Voss. Kan virkelig anbefales for de som har muligheten!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat