Sv: Gode lavkarbokilder til jern
Arnakristin, jeg har giddet å Google altså. Men synes ikke det var like enkelt å finne de beste kildene for oss på lavkarbo.
Det med te og kaffe var jeg derimot ikke klar over. Gjelder det all te? Te kan jo være laget av så mangt, innimellom sliter jeg med å forstå at man kan slenge alle typer te i samme kategori. Svart koffeinte er jo noe helt annet enn f.eks. nype-te eller grønn te? 
Smgj: Stekt lever, må man kjøpe lever fra ferskvaredisk da eller? Jeg har så pinlig lite erfaring med slikt, spiser liksom bare kjøttdeig eller en sjelden gang billige kjøttstykker fra frysedisken 
Skal også bli flinkere til å t C-vitaminpulver sammen med jernmaten.
Jeg tar forresten jerntabletter nå siden jeg mistenker at jeg spiser for lite, men sist jeg sjekket meg hos legen fant han ingenting. Men igjen, da hadde jeg jo bare gått 3 uker på lavkarbo. Er usikker på hva slags type jern det er i dem, det skal jeg sjekke når jeg kommer hjem.
josephin: Kjekk liste! Er det slik at knuste linfrø bør spises i moderate mengder pga blåsyren? Og sesamfrø har jeg bare liggende uten skall, så kjipt Men om det stemmer at hvetekli inneholder såpass mye jern så er det supert, for det bruker jeg jo i knekkebrød! For ja, hvetekli går an å bruke på lavkarbodiett Så dette skal jeg undersøke nærmere. Litt kjedelig at hvetekli er såpass lett da, når jeg tenker meg om er det ikke sikkert at den mengden jeg bruker i knekkebrøene gir så stort utslag. Skal regne på det senere Er forresten Nannahs knekkebrød jeg pleier å lage.
|