Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-11, 13:48   #33
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Burde nybegynnertråden være "mandatory" før man får tilgang til forumet?

Jeg "dumpet" også ned her en dag jeg satt og googlet for å finne en ny veg her i livet...
Nå var ikke jeg helt fersk med tanke på å tenke på GI osv, men å droppe ut KH helt hadde jeg aldri vært inne på tanken på før.
Jeg la sikkert også inn dumme spørsmål her, og jeg hadde ikke lest en eneste bok. jeg hadde heller ikke hørt om disse bøkene før jeg kom inn hit.
Jeg kjøpte ketolyseboka og GI-0 brukt av en annen bruker her inne ganske tidlig og leste dem begge ganske fort (burde sikkert ha lest dem omigjen), og la om til noe som vel er selvkomponert lavkarbo, men svært likt LCHF og har vært i ketolyse siden juni.
Jeg hadde aldri hørt om fiberhusk eller sukrin før, nå inngår det som en naturlig ting i kjøkkenskapet. Hvetemel har jeg faktisk ikke lenger, men må kjøpe det spesiellt når det er en annledning.
Jeg begynnte på LCHF med masse fett og proteiner i noen uker og gikk gradivs over til å spise masse grønnsaker, en del proteiner og naturlig fett. Det er stort sett der jeg ligger nå.
Jeg spiser vel omtrent slik en lege ville anbefalt en som både har cøliaki og diabetes å spise, med unntak av frukten da?

Jeg synes det hadde vært flott med en synlig FAQ avd her.
"Eksamen" for å bli medlem synes jeg er for drøyt, men hva med en quiz med poengscore? da kan man jo lære litt på en morsom måte

Nå har jeg vært innom en del ulike forum i min tid, og det med nybegynnerspørsmål er vel ting som går igjen i alle forum jeg er og har vært medlem av, være seg det handler om kosthold, graviditet, planter, akvariefisk osv... Men som sagt over; En del forum har GODE FAQ sider. Da kommer det ikke så mange "dumme" spørsmål heller fordi folk finner det de lurer på det, vanligvis.

Det er også stor forskjell på hvor lett det er å søke i et forum. Dette er ikke det verste jeg har prøvd å søke i, men absolutt ikke det letteste heller.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat