Sv: Ny her. Og lurer på en del ting
Opprinnelig lagt inn av Bilring, her.
Har ikke bynt på noen bok enda har bare lest veldig mye på nettet.
Tenkte jeg skulle kjøpe en bok når jeg har funnet ut hvilken rettning jeg skal gå. "Begynte" i går med å kutte ut alt av brød, pasta, ris osv.
Men føler jeg trenger noe fast å forholde meg til, er bare ikke helt sikker på hvilke av disse jeg skal velge, så da tenkte jeg kanskje noen med litt mere erfaring enn meg hadde noen meninger eller tips
Å kutte ut de store karbohydratkildene er en flott start!
Jeg synes Ketolyse er en forholdsvis enkel og oversiktlig "kur". Det er også mange her inne som kan Ketolyse 
Det er lurt å veie maten i begynnelsen, eller følge ferdige menyer, så du har litt styr på antall karbohydrater. Ligger du under ca 72 karber pr dag, må du fylle på med fett så kroppen får energi derfra. Nok fett vil også bidra til at fettforbrenninga starter opp for fullt.
Karbene, 15-20 gram pr dag, skal i all hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over bakken, samt løk og sellerirot, meieriprodukter som rømme, fløte og feks cottage cheese og kanskje litt nøtter og bær 
Om du holder deg til matvarer med 5 karber pr 100 eller lavere, er du nok et skritt videre i riktig retning 
Helsk grønnsaker til hvert måltid!
Da har du noe å starte med Lykke til!
ps. om du scroller opp til forumets one and only Gerd, vil du se det står "oppskrifter" i vakker rosa skrift. Det er Ketolysevnnlige oppskrifter du kan bruke