Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-11, 21:25   #8
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alltid sulten!

Opprinnelig lagt inn av mm91, her.

Vanligvis ser dagen min sånn ut:
Frokost: 1 skyr

Mellommåltid: 2 lavkarboknekkebrød med skinke og en del kvitost

lunsj: som regel noke med egg, enten kokt, omelett eller lagd i en slags pannekake. Eller lavkarbobrød med egg.
¨
Middag: svinekjøtt, kylling eller storfekjøtt med grønnsaker. har ikkje brukt saus enda. Men prøvde lavkarbo rømmegrøt i dag, og det var skikkelig godt, og er enda mett! men er dette noke ein kan spise i kvardagen?

Kvelds (viss nødvendig): egg, liknande lunsj. men som regel blir det berre kokt egg.

Ser dette greit ut? Har ikkje helt bestemt meg for om eg skal gå for ketose eller LCHF. Ka likna dagsmenyen min mest på. I følge diett ligg eg på:
Fett:114
Karbohydrat:26.54
Protein:50.88

Nå har ikke jeg spist lavkaro i mer enn 10 uker, men ser likevel at du har gjort en del klassiske nybegynnertabber!
Frokost: skyr- youghurt har lite fett og er ikke særlig mettende. Det er også en fordel å spise grønnsaker til alle måltider
Mellommåltid: Håper du har et TYKT lag med smør og pålegg. Bruk gjerne agurk, paprika, tomat og andre grønnsaker.
Lunch: Husk grønnsaker
Middag: Hvor er fettet??? Det er litt delte meninger på hvor mye rømme man skal ha, men de fleste vil si at dette går helt greit i hverdagen
Kvelds: Husk grønnsaker

Ellers: Etterhvert som du oppdager at du lir mett igjen må du huske å justere porsjonsstørrelsene. Spis når du er sulten og stopp når du blir mett

PS! Fordelingen på fett/protein/karbohydrater bør være 75%/20%/5% Her er du litt skjevt ute

Lykke til videre Det blir lettere etterhvert! Les også nybegynnertråden. Den er helt super

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat