Sv: Hodepine og trøtthet
Det første jeg tenker er:
Har du noen symptomer på magnesiummangel(typisk kramper eller "senestrekk"?) Jeg spør fordi jeg nå fant ut hva som har gitt meg 14 dager med spenningshodepine og vondt i kjevebeinet... Det var magnesiummangel, gitt... (Magnesiummangel kan gi: dårligere tannemalje, bidra til blottede tannhalser, redusere evnen til å mestre stress, beinkramper og spenningshodepine - som følge av muskelspenninger... Listen er ikke uttømmende... ) Om man har store mengder melkprodukter i kosten/tar tilskudd kan kalsium utkonkurrere magnesium i opptaket.
Videre er fullkorn den største magnesiumkilden i "normalt norsk" kosthold. Ellers finnes magnesium mye i nøtter og frø, men det skal en del til - så på lavkarbo kan dette være et viktig tilskudd... ?
Nå vet ikke jeg om du tar noe av dette da - det er bare at siden dette liknet litt på et av mine egne symptomer så tenkte jeg å spørre...