Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 10:33   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine og trøtthet

Det første jeg tenker er:
Har du noen symptomer på magnesiummangel(typisk kramper eller "senestrekk"?) Jeg spør fordi jeg nå fant ut hva som har gitt meg 14 dager med spenningshodepine og vondt i kjevebeinet... Det var magnesiummangel, gitt... (Magnesiummangel kan gi: dårligere tannemalje, bidra til blottede tannhalser, redusere evnen til å mestre stress, beinkramper og spenningshodepine - som følge av muskelspenninger... Listen er ikke uttømmende... ) Om man har store mengder melkprodukter i kosten/tar tilskudd kan kalsium utkonkurrere magnesium i opptaket.

Videre er fullkorn den største magnesiumkilden i "normalt norsk" kosthold. Ellers finnes magnesium mye i nøtter og frø, men det skal en del til - så på lavkarbo kan dette være et viktig tilskudd... ?

Nå vet ikke jeg om du tar noe av dette da - det er bare at siden dette liknet litt på et av mine egne symptomer så tenkte jeg å spørre...