Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 12:28   #10
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og i ketose

Det er akkurat som å si til en med lungebetennelse "du må lære deg å leve med litt slimhoste og feber"...

Men jeg vil jo si at du antakelig har fasiten der da. Iallfall ikke innfør mel... (husk at pasta også inneholder mel, om det ikke er risvermicelli) og når/om du øker karbohydrater så må du forsøke 1 og 1 type over lenger tid (f.eks potet i 1-2 uker før du forsøker noe annet osv).

Ettersom jeg forstår så regnes ukjent melintoleranse som hovedsynder i de aller fleste betennelsessykdomer, med pasturisert melk som en god nr 2. Så om du føler at du bør øke karbohydratene mer enn du "får til" på andre måter så hadde nok jeg forsøkt med ris eller potet.

PS - store utslag på intoleransetest (iallfall IGg) er mer et symptom på lekk tarm enn på reelle allergier. DVS at disse intoleransene kan komme bort når tarmen igjen er frisk og sterk. (Bortsett ifra intoleransen mot det som ødela tarmen og åpnet for resten i første omgang da... som veldig ofte er mel eller melk).