Tråd: Jente 15 år
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 21:09   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Jente 15 år

For det første, ikke tro på det bildet som dukker opp i aviser av og til, nemlig at lavkarbo betyr og spise masse fett og kjøtt og ingenting annet. Det er helt feil. Vi som lever lavkarbo spiser faktisk mer grønnsaker nå enn tidligere.
For det andre, siden du er såpass ung så er ikke kroppen din ferdig enda. Det betyr ikke at du ikke skal spise sunt, men det betyr at en slankekur kan gi deg mer trøbbel enn glede.
For det tredje er ikke lavkarbo en slankekur som garanterer deg x antall kilo vekttap i uka, dette er er forkjellig fra person til person.

Mitt råd til deg hvis du skal tenke på og leve sunnere vil være og spise mindre poteter, ris, pasta og pizza. I stedet tar du mer grønnsaker på tallerkenen. Jeg ville også anbefalt at du spiser kun skikkelig grovt brød og at du unngår boller, pølsebrød, burgerbrød så mye som du kan.
Om du er sulten mellom måltidene så er det godt med nøtter. Har du lyst på frukt, så bør du ikke spise for mye av banan og druer iallefall.
Og sist men ikke minst; ikke spise godteri, chips, popcorn eller drikke brus. Dette er ting du bør unngå, men klarer du ikke det, så er det bedre og ha en godtedag i uka enn og drikke brus og spise snacks hver dag.

Hvis du bare begynner og spise masse fett og kjøtt uten og vite mer, vil du nok heller øke i vekt enn og gå ned, så det er smart og bruke noe tid og lese om hva lavkarbo egentlig er, før du begynner skikkelig.
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat