Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 07:30   #10
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ja, det er en krydderblanding, og, ja, det er det pakistanerne som lager kebab i Oslo, bruker. Kebaber fra Tyrkia o.l. smaker derimot helt annerledes.

Styr unna Santa Maria og salt heller selv.

En flott kebab får du av å ha strimlet lam eller kylling i en ildfast form med 1 ss olje, 1 ss garam masala, salt etter ønske og evt. litt presset hvitløk eller hvitløkspulver.

Stek til gyllent, kanskje 10 min? - på sterk ovnsvarme. Det går også greit i panna, men det smaker mer grillet i ovnen.

DVs., de har nok sin egen blanding som de handler inn engros, men de krydderene som går igjen i begge blandinger er ganske like. Om du vil lage din egen utfra 5-10 ulike kryddere, og smake deg frem så går det også bra, men garam masala er den "enkle løsningen" om du vil ha en kjapp og smakfull hjemmelaget kebab.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat