Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 21:32   #15
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Har Drevon et poeng?

Forventet levelader er et gjennomsnitt. Hva tar de gjennomsnitt av? Regnes svært redusert spebarns- og småbarnsdødelighet med? Redusert antall kvinner som dør når de føder barn? Hvilke tidsintervaller har de beregnet ut i fra?

Det var en del som ble godt over 90, nesten 100, på for eksempel 1700-tallet også, jeg har noen anetavler der det er en stor andel som blir såpass gamle. Men av nærmere 10 babyer var det kanskje 2 som fikk vokse opp. Så jeg lurer på hva som ligger bak gjennomsnittene.

I slekta mi har levealderen gått ned på 1900-tallet for dem som overlever småbarnsalderen, mens langt flere småbarn har fått leve opp. Dermed øker snittet også her.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat