Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 22:48   #1
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...

Hei alle som leser dette...
Jeg har endret kosthold disse to siste ukene, og må tenkte i helt nye baner når det gjelder mat. Ja, det tipper jeg dere fleste har gjort da dere startet på diett.

Jeg er bare litt skeptisk av natur til alle ukjente ting. I hele mitt liv har jeg forholdt med til hvetemel og sukker, og div andre bakeprodukter. Nå må jeg tenke helt nytt, og jeg kjenner jeg strider litt i mot. Er det bare fordi det er nytt og ukjent, eller er det fordi jeg tenker at jeg kan klare meg uten? Noen som kjenner seg igjen i dette?

Jeg spiser nå litt kjedlig mat som egg og bacon, div oster, salater med skinke eller kylling, blomkål, brokkoli, biff, smør, fløte, litt nøtter, litt baconsvor. Jeg er etter snart 2 uker blitt litt matlei, og orker nesten ikke lage meg mat... Mitt tidligere perfekte, rene kjøkken som jeg lagde lite mat på, er alltid full av baconsfett på konfyren, og talerkene og kjelene står rundt. Jeg savner ikke den karbo-fulle maten så mye som jeg savner dens enkelthet. Jeg savner å bare ta meg noen knekkebrød med leverpostei, eller bare kjøpe noe ferdig fabrikata. Bruker mye tid på å lage mat nå. Ja, ikke for å klage assa, dette er jo frivillig, hehe. Men jeg ser mange her inne tipser om div søtningstoffer og at mange bruker fiberhusk og kokosmel og div produkt... Jeg lurer på om det da er litt å lure seg selv å bruke disse produktene isteden... Tilfører man ikke da også kroppen mye som ikke er "rene produkt" fra naturen? Og hva er evt konsekvensene av det?

Ja, dette er mine tanker... Hva er dine?