Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...
tror det var rundt 2 uker jeg også var fryktelig matlei! Jeg orket nesten ikke spise. ble neste uvell av tanken på mat, orket ikke lage stort.. hadde ikke lyst på noe!
Men etter mange tips, og god støtte her inne, fikk jeg ånden til å fræse runt på nettet på let etter oppskrifter på mat som kunne friste meg litt. Og du verden så mye godt det er å velge i! Og ikke er det store jobben heller..
Jeg merker jo jeg kan bli litt "stressa" på dager der det går i ett her, og jeg lager mat til fam. og skal tenke ut lavkarbo til meg selv..
Noen dager har vi middag som jeg også spiser, bare dropper poteter og saus. Mens andre dager vil de ha noe som ikke er så lett å spise for en ketolikker.. da lager jeg min egen middag.. Alt blir en rutine tror jeg..
Hvis du vil ha skiver, er det bare å bake et lavkarbo brød. dele i tynne skiver, slenge i frysen så er det bare å ta opp et når du vil ha. Jeg tinte mine i brødristeren, og hadde kokte egg på med majones. mmm nydelig! Siden jeg prøver å holde en litt "streng" diett for å holde meg i ketose prøver jeg å ikke spise for mye brød. Hørt det ikke er bra selv om det bare er rundt 1 karb per skive, når de er tynne da. Men av og til trenger man et "avbrekk", og da er det greit å ta ei skive fra frysen.. Jeg er nok litt sær ang smak av alle disse fuglefrøene, så jeg har ikke funnet noen knekkebrød jeg synes er kjempe gode enda..
Har også prøvd meg på å "bake litt" Kjøkkenskuffen min ser ut som en helsekostbutikk Er ikke så mye jeg har prøvd meg på. er mest pizzabunner, for det er vel det største savnet mitt.. ikke fått prøvd ut så mange enda, og har ikke funnet noen jeg liker enda.. (beg å lure på om jeg er fryktelig sær??) 
Laget noen "lavkarbo lapper" de var litt gode
De tingene du nevner ser jeg på som "normale" ting, ikke noe usundt med mandelmel, kokos mel osv osv. Men, jeg tror ikke det er for bra med for mye kunstig søtning, uten å si noe for jeg aner ikke. bare en mening jeg selv har
Guriland som jeg skravler da.. hehe..
Håper du finner deg noen gode retter som faller i smak og som du synes er greie å lage.
Ønsker deg masse lykke til videre på ferden!
Jeg er blitt utrolig glad i dette forumet. Kjempe godt å komme inn hit å treffe på andre som går igjenom det samme og som kan støtte en litt
Håper vi ser mer til deg fremover! 
Hilde

|