Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 19:15   #13
Caprifolium
Medlem

Caprifolium sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Caprifolium er ny på veien

Sv: Fordelingen av fett/protein (trenger litt hjelp)

Håper jeg kan få lov til å dytte litt på denne, og spørre og grave litt til.

FØR jeg får skjenn: Jeg har lest og søkt til øyet blir stort og vått, men jeg er allikevel litt usikker
(jeg tror det er trigget av mange rundt meg som er skeptiske til lavkarbokostholdet mitt som gravid, og at jeg så gjerne vil gjøre ting "riktig",
jeg synes det er et stort ansvar å legge forholdene best mulig til rette for babisen der inne)

Håper noen kunne orke å gi meg noen flere synspunkter om kostholdet mitt. Jeg begynner å føle meg rimelig trygg, og føler meg ok, men går fortsatt inn og ut av ketose ganske hyppig. I og med at jeg heller ikke spiser kjøtt, og ikke har vært flink nok til fisk, (men skal ta sjansen på salmalaksen min igjen nå)så tror jeg at jeg får i meg litt lite proteiner. Jeg erstatter også det med fett. Er det ekstra uheldig nå?

Logget de tre siste dagene mine igjen og jeg ligger mellom:
Kh: 50-80 g
Protein: 50-90 (ligger nok oftest nærmere 50)
Fett: 130-154

Jeg vet jo at det regulerer seg selv dette her, men jeg er likevel litt usikker på om jeg spiser FOR mye gulost og fløte feks. (Som jeg er veeeldig glad i å bruke i matlagingen min, og som for meg erstatter kjøttet litt nå) Jeg vet ikke helt om jeg klarer å kutte ned på fettet, men det må jeg kanskje hvis jeg går over de magiske 72 kh?
Jeg ligger jo å vaker i det litt kritiske området, og trenger kanskje å øke kh enda litt iom at jeg fortsatt går inn og ut av ketose. I en annen tråd her, der det vises til Chriss Kressers utalelser om ketose og graviditet,
http://chriskresser.com/low-choleste...death-in-women
så bør jeg vel øke litt til på kh. Som nevnt, jeg skal ikke ned i vekt, men jeg ønsker selvfølgelig ikke å dra på meg mer kg enn nødvendig for babyen heller.

Jeg vet det har blitt litt mye gnåling i tråden om fett/proteinfordeling, og at dette kanskje ikke er så relevant, men jeg er veldig usikker på om jeg bør roe ned på ost, rømme, fløte etc. Kan noen berolige en litt usikker gravid?