Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 19:26   #22
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Gravid og i ketose

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg spiste sushi i graviditeten, men holdt meg unna tunfisken. Men kan du ikke spise fisk kokt eller stekt?
Jeg ville forøvrig vært mer skeptisk til å ikke spise kjøtt pga vitaminer og mineraler man trenger fra det, men det er nå meg...

Jo, det kan jeg absolutt (vanligvis) Har hatt litt mindre lyst på det nå i forbindelse med graviditeten, men er fortsatt glad i ovnsbakt laks feks. Det har bare blitt mindre fiskeinntak på grunn av det jeg skrev over, og litt fordi jeg ikke har turt salma/sashimi (som jeg spiste MYE av før) enda. Men føler meg nå sikker på at det er ok. Som du sier, uten tufisken dog. Jeg skal bli flinkere til å få i meg mer fisk. Tar mye omega3, da og har gjort det hele veien.

Du har nok et poeng angående vitaminer/mineraler i kjøtt som jeg ikke får i meg, men jeg har håpet at ved høyt nok fiskeinntak og vha kosttilskuddene jeg tar, så blir det tilfredstillende. Jeg spiser jo også egg. Prøvene mine har i hvert fall vært fine så langt

__________________
Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat