Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 09:27   #4
ToreH
Gjest

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Kjenner ikke til Bjørn Ferry og om han er på lavkarbokosthold dessverre. Det vil alltid finnes unntak. Men å hevde at slanking gjennom trening er ineffektivt, ja da må du være forsker for å klare lire ut av deg slikt tull. I akademiaverdenen hvor man skal drive seriøs forskning kan man gjennom nitidige analyser og statistikk, samt utvalgskriterier bli nødt til å konkludere med resultater som er matematiske. Å komme frem til konklusjonen at trening er ineffektivt som slankemiddel må være noe av det mest provoserende sprøyt jeg har hørt...Du kan antakelig få helt motsatt resultat om utvalget var anderledes. Er hans utvalg de som lider av sykelig fedme, og følgelig ikke klarer hverken gå eller løpe noe særlig, eller er det de som skal gå ned 10-20 kg? Variantbegrensning vil være et nøkkelord her.

Riktig trening fungerer som bare pokker. Jeg raste jo ned i vekt på en sunn måte gjennom hard trening og bevissthet rundt hva jeg putta i meg. Men ja, jeg doblet kaloriinntaket over tid og spiste 2-3 ganger så mye som normalt fordi kroppen skrek etter næring og karbohydrater, allikevel fortsatte jeg gå ned. Når jeg slutta trene så tok det veldig lang tid før kroppen slutta skrike etter næring og da ble input større enn output og vekten gikk opp selvsagt.

Det som er forskellen på de 2 metodene jeg prøvde var altså tiden det tok.
Men her er altså mitt opplegg for å bli kvitt 10 kg på kortest mulig tid kun gjennom trening:

Spis hva du vil, men kutt ned på søtsaker, reduser på brødprodukter. Velg heller varmmat til lunsj og spis havregrøt til frokost. Spis 4 måltider om dagen og drikk 5-6 liter vann pr dag i tillegg til det du drikker til alle måtider. Legg deg kl 2300 og sov til 0700. Jeg gjorde dette i 6-7 mnd og hadde det helt fantastisk. Så til selve treningsprogrammet:

Dag 1: 4x4 intervaller. Terskelpuls (85-95%). Start med 4 min jobb, 2-3min pause. Etter som formen blir bedre reduser pausen til minimum halve arbeidstiden.

Dag 2:Langkjøring i 60-90 min. Veksle mellom å løpe og gå om du ikke klarer løpe. Skal kunne snakke med sidemannen underveis

Dag 3: Intervall 4x4, eller 4-5x1000 metere på terskelpuls

Dag 4: Distansetrening, fartslek etc. Evt sykling i motbakker. Varier pulsen med farten.

Dag 5: Hvis du orker, rolig løpetur restitusjonstur 60-90 minutter, gjerne lengre.

Dag 6: Romaskin 15 minutter, deretter core styrke kun basisøvelser. Vekter trenger du ikke, bruk kroppsvekten og kjør basisøvelser.

Klarer du ikke trene i 5-6 dager i uken, så tren minimum 3 dager og da skal alle øktene være 4x4 intervaller. Det som er viktrig er at du skal tro du dør på hver trening og at du ikke klarer mer. Først når du er nær døden trener du i korrekt intensitetssone. Men NB klarer du ikke holde samme tempo på siste drag som du har på første drag, ja da løper du for raskt i begynnelsen. Du skal kunne klare å holde samme tempo på siste drag som på første.

Ja etter hver treningsøkt så skal du ta 40 situps, 25 pushups gjøre øvelser for core/stabiliseringsmuskulatur samt uttøyning.

Jeg gjorde dette programmet i 6-7 mnd og gikk ned 10kg. Underveis så må jg si at jeg har aldri spist så mye i hele mitt liv som under denne perioden. Men ikke godteri og unødig sukker, men ja pasta , ris og karbo i mengder. Men igjen output er større enn input og da vil du g ned i vekt.

Lurer på om forskeren har forsøkt å gå på et slikt program selv jeg?

Svar med sitat