Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 10:47   #19
ToreH
Gjest

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hypah: Jeg synes det er litt problematisk at du kommer med sånne "ubestridte sannheter" i innleggene dine. Det er ingen garanti å gå ned i vekt enn om man spiser de matvarene som du skisserer. Til det er er det for mange usikre faktorer i bunn man må kunne ta høyde for. Enn om vi mennesker i utgangspunktet fungerer likt, så har vi gjerne store forskjellige forutsetninger for f.eks vektnedgang. Ikke alle trener beinhardt, heller.

Vi fungerer ikke likt selvsagt, jeg forteller om mine egne erfaringer og vil hardnakket påstå at følger folk en diett hvor input alltid vil være mindre enn output over tid, så er det fysisk umulig å ikke gå ned i vekt. 6 mill jøder er jo godt nok bevis på akkurat det for å bruke et grotesk eksempel. Det er jo det slanking handler om, du må forbruke mer enn det du putter inn. Lavkarbo gjør bare at du putter mindre inn enn du presumtivt forbruker uten at du går rundt og er sulten hele tiden. Hvis du samtidig er i stand til å trene så vil du gå ned i vekt, garantert. Men jeg skal være enig i at sykelig fedme og andre som er syke av overvekt ikke nødvendigvis sorterer under denne kategorien. Men de stiller i en egen klasse, er man syk så er man syk og nødvendigvis ikke normalregulert frisk.
med det mener jeg at den oppskriften som skal fungere på friske mennesker ikke må brukes på syke mennesker. Mitt innlegg er basert på og rettet mot friske mennesker, som ikke lider av en eller annen form for sykdom ut over det å ville gå ned noen kilo.

Svar med sitat