Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Eeh, jeg trener mye og hardt og trenger næring underveis og rett i etterkant av trening. Av utallige power bars så er KETOSlim den som gir minst karbohydrater (kun 2gr) pr 60grams bar. I tillegg er det godt og enkelt når man ikke har anledning til å lage, fikse ta med noe annet. Så som et mellommåltid fungerer den optimalt..
Det er mao noe du trives med å spise og som fungerer for deg. For svært mange av oss her er noe av poenget å spise renere mat for å ikke trigge bla sukkerhunger. Nøtter gjør samme jobben 
Så du seiersintervjuet med OL mester i skiskyting, Bjørn Ferry? Drakk fløte han Men du trener kanskje hardere og mer enn feks Bjørn Ferry?
Jeg spiser 6-7 måltider om dagen. Har ikke en spesiell filosofi annet enn bevissthet ift antll karbs jeg putter i meg, samt spise nok og sunt fett. Mine mellommåltider kan være gulrøtter, power bar (low carb), proteinshake(low carb), en liten brødskive/knekkebrød, cottage cheese eller tilsvarende. Med frokost, lunsj og middag og kvelds blir det 6-7måltider totalt. Skal sies at min forbrenning ifølge andre nok er noe over gjennomsnittet uten å være syk da.
Flott du har funnet din vei og trives med det. Det er dermed ikke sagt at dette er veien å gå for alle andre Hadde aldri i verden klart 6-7 måltider om dagen, klarer meg helt fint med 1-3 med mitt kosthold 
Det som kan være et problem,, sier ikke at det er det, men kan bli et problem med å spise sjeldent, er nettopp at stoffskiftet over tid blir i "ubalanse". Dette kan skje etter flere år, eller det kan bli utløst av ytre stressende faktorer, særlig hos kvinner. Et godt eksempel er disse slankekurene som består av pulver eller lite kalorier. I praksis går da kroppen i sparemodus da den tror den blir sultforet og setter ned stoffskiftet til et minimum. Så lenge man er ung og frisk fungerer vel dette, men etter et år eller et par tre år kan man få bivirkingene av dette. kan sågar utløses gjennom graviditet også med påfølgende hypothyreose som resultat. Men selv om man har hypothyreose så trenger man ikke bli overvektig, men sannsynligheten er stor for økt vekt ja..
Nå kunne man kanskje fått hypothyreose selv med et velregulert stoffskifte, men det vil iallefall ikke skade å sørge for at stoffskiftet jobber under de beste forutsetninger og det får man vel ikke ved å spise sjeldent og uregelmessig akkurat..
Har hatt Hypo i 24-25 år, vet utmerket godt hvordan det er å leve med 
Har begynt på mitt 3. år på lavkarbo og i perioden med størst vektnedgang lå jeg på 3000-3500 kcal. Null trening, kun lett mosjon.
Nå spiser jeg 1-3 måltider (deilig å la kroppen kunne fortelle meg når jeg er sulten ) og jeg har aldri ligget så lavt medisinene og har heller ikke opplevd de store svingningene i stoffskiftet som jeg gjorde på "normal" mat.
Så, mitt stoffskifte fungerer optimalt, ut i fra mine forutsetninger på uregelmessige måltider. Kroppen er ikke en maskin vet du.
Spis de 4 store måltider og gjerne 1-2 mellommåltider til mer eller mindre faste tider for å forebygge stoffskifteproblemer er min filosofi.
PS! Kveldsmåltidet mitt er maks 1 liten skive lavkarbobrød med noe pålegg på, evt cottage cheese og aldri senere enn 2100. Men gjerne 1 liter vann til dette da.
Hehe, nok en gang, din filosofi fungerer ikke på meg. Litt festlig at du synes det er ok å fortelle meg, og flere med meg, at vi ikke vet hva vi gjør, ikke kjenner vår egen kropp eller har peiling overhode på kostholdet vi lever på. Søtt...
kanskje det kan være greit å sette deg mer inn i hvordan lchf faktisk fungerer fremfor å gå ut i fra eldgamle Grete Roede sannheter?