Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Det er mao noe du trives med å spise og som fungerer for deg. For svært mange av oss her er noe av poenget å spise renere mat for å ikke trigge bla sukkerhunger. Nøtter gjør samme jobben 
Så du seiersintervjuet med OL mester i skiskyting, Bjørn Ferry? Drakk fløte han Men du trener kanskje hardere og mer enn feks Bjørn Ferry?
Flott du har funnet din vei og trives med det. Det er dermed ikke sagt at dette er veien å gå for alle andre Hadde aldri i verden klart 6-7 måltider om dagen, klarer meg helt fint med 1-3 med mitt kosthold 
Har hatt Hypo i 24-25 år, vet utmerket godt hvordan det er å leve med 
Har begynt på mitt 3. år på lavkarbo og i perioden med størst vektnedgang lå jeg på 3000-3500 kcal. Null trening, kun lett mosjon.
Nå spiser jeg 1-3 måltider (deilig å la kroppen kunne fortelle meg når jeg er sulten ) og jeg har aldri ligget så lavt medisinene og har heller ikke opplevd de store svingningene i stoffskiftet som jeg gjorde på "normal" mat.
Så, mitt stoffskifte fungerer optimalt, ut i fra mine forutsetninger på uregelmessige måltider. Kroppen er ikke en maskin vet du.
Hehe, nok en gang, din filosofi fungerer ikke på meg. Litt festlig at du synes det er ok å fortelle meg, og flere med meg, at vi ikke vet hva vi gjør, ikke kjenner vår egen kropp eller har peiling overhode på kostholdet vi lever på. Søtt...
kanskje det kan være greit å sette deg mer inn i hvordan lchf faktisk fungerer fremfor å gå ut i fra eldgamle Grete Roede sannheter? 
Hehe, nei, jeg forteller da ikke at dere ikke vet hva dere gjør? Dq har du misforstått budskapet mitt. Hver må få gjøre hva han/hun vil, men da må jeg også få si hva som har fungert for meg og gi råd ut fra det. Det er jo det trådstarter spør om.
Ikke trener jeg mer enn Bjørn Ferry, han drakk fløte og det er det faktisk svært mange som gjør etter trening. Litago sjokomelk eller jordbærmelk gjør samme nytten, man å ta hva man har. KETOslim nevnte jeg fordi det er enkelt å ta med seg og det inneholder ikke mer sukker enn fløteprodukter. Men hvis en sukkerbit er nok til å trigge sukkerhunger for noen brukere her inne, nok til at alt ødelegges, ja da har de mer alvorlige problemer enn å bare være på en spesiell diett, etter min mening. Ærlig talt folkens, aksepterer dere ikke at man gir råd om produkter her inne? Alle kjenner til fløte, litago osv osv som restitusjonsdrikker, men jeg synes nå det er særdeles upraktisk å ha med seg en boks fløte eller en litagoboks på innerlomma i skogen eller på sykkelen...så derfor anbefalte jeg en lavkarbo power bar ;-) men det blei jammen tatt ille opp....:-P
Kona har hatt hypo i 22 år og har fulgt skolemedisinens råd med Liothyronin og alt det andre de propper henne med. Totalt feil, og gikk over til naturlig thyroxin fra griser. Lang kamp med helsevesenet, men får i dag naturlig medisin på blå resept etter vedtak i Helsesektoren. Hun er den aller første av flere tusen som hadde forsøkt før henne. Det syntes vi var morsomt. Men som sagt, for henne så fungerer det å spise ofte men lite, det hjelper på hennes forbrenning. Klabert, her er det garantert individuelle forskjeller. men det er verdt å prøve det meste, noe dere med hypo nok er vant til å gjøre da. Btw, kan anbefale deg sonjas stoffskifteforum som forum for de med hypo. Kona har vel fått publisert et par artikler der på fremsiden som har gitt mange en del vekkere.
BTW, kona gikk ned 20 kg på 1 år gjennom bevisst kosthold og mye og hard trening (hun løp ca 2-3 mil i uka hvorav minst 1 økt var intervall). Da gikk hun fremdeles på skolemedisinens svar på thyroxin og hadde liten effekt av denne medisin.
Jeg er nå selv på en mellomkarbokur, ikke lavkarbo, det er for ekstremt for meg, jeg klarer da ikke yte så mye som jeg ønsker. Ikke en spesiell filosofi som eksvis Atkins (han daua forresten av sitt eget kosthold...;-)), Fedon osv, Men følger mitt eget fordi det funker for meg, og jeg håper kanskje da at det også kan fungere for andre som vil prøve?
|