Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 13:11   #51
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Wow! Selvsagt, jeg burde sagt så lenge input er større enn output så er det umulig å gå ned i vekt, trodde det var innlysende for alle som er her inne jeg?

Problemet er måten du formulerer deg på. Når du sier at noe vil skje uansett, så bør du ha relativt gode argumenter for hvorfor. Som jeg skrev til deg i en annen tråd, så er inntak og forbruk ikke uavhengige faktorer.

Når det gjelder forbrenningen så mener jeg det er hensiktsmessig for de som eksvis har lavt stoffskifte å spise ofte for å øke forbrenningsfrekvensen og raten,

Hva du mener har ingen relevans. Forskning viser at forbrenningen er nøyaktig den samme, uavhengig av om du spiser 1,2,4,6 eller 8 måltider om dagen. Forbrenningen øker IKKE av å spise lite og ofte.

Dette med å spise lite og ofte har bakgrunn i målet om å stabilisere blodsukkeret. Dette gjelder først og fremst de som har en høy andel av energiinntaket sitt fra karbohydrater. At måltidsfrekvensen er lavere på lavkarbo har enkle fysiologiske forklaringer, og handler om hvordan næringsstoffene oppfører seg i kroppen, hvordan de påvirker blodsukker og hormonsystemet.

Å øke stoffskiftet er vanskelig uten medisiner eller operative inngrep, men det å unngå soya og å spise små, men oftere måltider bidrar til å øke forbrenningsfrekvensen som igjen skal være positivt for stoffskiftet.

Igjen, små hyppige måltider øker ikke forbrenningen, uavhengig av hvor mye du mener at det gjør det.

TS spør om hjelp til å overbevise forloveden sin, det må være ok her i forumet å dele av sine egne erfaringer og vite 100% at de faktisk fungerte for meg. Hvis ikke den jevne bruker her inne skjønner at dette er et forum og ikke en medisinsk tidsskrift og deretter må selv velge hva han vil til etterretning, ja da er verdien av forumet begrenset.

En stor styrke med dette forumet kontra andre forum er den store kunnskapen som finnes blant mange av medlemmene her. Det er helt greit å dele egne erfaringer, men da må du også skrive at dette er egne erfaringer, og ikke presentere det som en løsning som vil fungere for alle.

Jeg skriver kun ut fra egne erfaringer og de metoder jeg skisserer fungerer forutsatt man ikke lider av andre sykdommer/forhold som gjør de umulige å følge.

Igjen så formulerer du deg som at ditt opplegg skulle fungere for alle, så lenge de ikke er syke. Dette stemmer ikke, og det er det folk har prøvd å fortelle deg en del ganger nå.

Når folk begynner å presentere egne meninger og overbevisninger som ubestridte fakta, oppstår myter, og det er ingen tjent med.