Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 13:57   #28
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Gravid og i ketose

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I ketose brenner kroppen fett fordi karbolagrene er tomme. Det vil jo da frigjøres det som er lagret i fettet. Man kan balansere det med å spise såpass mye at kroppen ikke brenner av eget fett, kun det man tilfører, men for det første er det vanskelig å vite hvor den grensen går. For det andre ser jeg ikke helt poenget med å ikke kunne innføre litt mer karber så man kan bruke energien derfra.

Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente jeg?
Grunnen til å prøve å balansere er jo såklart fordi jeg vet at det skal uhyrlig lite til før jeg får søtsug og mister kontrollen på å spise bare det jeg trenger og ikke masse mer...
Jeg skjønner jo det nå; at jeg har spist mye mer enn kroppen trenger i alle disse årene. Men hva gjør man da, når man er sulten?
Jeg er ikke den typen som har spise masse mat, svære porsjoner og dynget på med både potetløv, snop og pommes frittes, men jeg ser jo nå at jeg faktisk trenger yhyrlig lite mat i forhold til hva kroppen har påstått før

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat