Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 18:43   #61
ToreH
Gjest

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Her er vi nok ganske mange som gjennom flere år har fått servert "sannheter" fra mange hold. Både helsevesen -med leger og diverse kostholds"eksperter", venner og kjente og "hele verden" har fortalt at det bare er å spise mindre og trene mer. Fordømmelsen for at man "ikke klarer det" (dvs man har dårlig viljestyrke) og konstateringen av at (og latterliggjøringen fordi) man lurer seg selv eller feilrapporterer (inntak og/eller aktivitet) har både vært klart uttalt og ligget skrikende mellom linjene.

Synes du det er rart at det trigger forsvaret/sårheten til en del av oss om du leser de første innleggene dine?

Går ikke du like mye i forsvar når flere her forteller at de ikke har samme erfaring og at dine fakta ikke alltid stemmer? Slik jeg leser dine svar så opplever jeg det.

Jeg ser jo at du blir stående som en som er ny her inne - og prøver å hjelpe, men som får masse motstand.
Jeg synes begge forsvarsreaksjon er forståelige.
Problemet for mange av oss er at du bruker argumenter som vi har fått servert mange ganger som en sannhet, og som erfaring har vist oss ikke stemmer på alle.

Takk, den tar jeg til etterretning. Det at folk her inne føler seg forulempet var absolutt ikke meningen. Jeg har oppriktig gitt av min egen erfaring med både trening og mitt lavkarbokosthold som var strikt etter "The 17 day diet". Trening har jeg meget god kontroll på gjennom dokumenterte Trener I og II kurs innenfor 2 ulike idretter. Kampsport og utholdenhetsidrett.

Jeg har nå skjønt at i de trådene jeg har vært i er det svært mange som faktisk er så overvektige at de ikke klarer røre på seg, eller de lider av/har lidd av en eller annen form for sykdom og det har jeg erkjent. (Nerthus???)
Mine råd om å spise naturlig, uprosessert mat sammen med knallhard trening blir da noe feil. Den ser jeg tydelig. Jeg trodde ikke at så mange var syke her inne, men dette har jeg blitt fortalt av så mange nå at mine råd egner seg jo overhodet ikke til dere.

Så, kanskje jeg heller bør starte min egen tråd om oss som er sunne, friske, men som bare trenger et spark i ræva for å komme igang?

Litt sånn "Biggest Loser, avd for lavkarbojunkiene"? Når jeg leser igjennom mine innlegg, så ser jeg at det nok er de som sorterer under der jeg retter min oppmerksomhet mot (altså behov for å gå ned 10-15 kg).

Svar med sitat