Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 19:49   #66
ToreH
Gjest

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?

heipådu.
Nei, kan man si, Trener I og II er meget spesifikke ift idretten, men selv en professor i idrettsfysiologi vil ha mangler i sin kunnskap siden han har spesialisert seg enda snevrere og dypere innenfor et pittelite fagfelt. Men da er ihvertfall erfaringen og rådene angående treningsformer noe mer tunge enn om man kun har A-kurs for treningsledere.

Kanskje er vi inne i en tid hvor det er på tide med et paradigmeskifte innenfor eksakt viten overfor ernæring for idrettsutøvere? Det er jo tross alt fra idretten (veldig grovt sett) man har hentet prinsipper for et sammensatt kosthold. Det man bruker i toppidretten har en tendens til å skape presedens for hva som skjer nedover i næringskjeden. Den dagen vi får flere verdensmestre, europamestre og olympiske mestre som utelukkende lever på lavkarbo, så vil almuen komme etter, sakte men sikkert. Det vil derfor antakelig ta 10-20-30 år, ja kanskje en hel generasjon før dette vil skje. For tiden ser det ut til at det er nyremedisin som er ensbetydende for suksess innenfor mange utholdenhetsidretter, og ikke et sunt kosthold....huff og huff.

Det jeg er hellig overbevist om er at mindre andel av karbohydrater, bevissthet ift et balansert kosthold for å etablere et jevnere blodsukker og "gå tilbake til steinalderen" er veien å gå for veldig mange i 2011.

Så til min bruk av MCMF som tydeligvis har irritert mange her inne.
Skal ikke forundre meg om noen andre enn meg, men som har en eller annen doktrograd i ernæringsfysiologi eller slankefantom finner opp en kur som heter MCMF som et alternativ til LCHF. Kanskje MCHF heller bør hete "Moderat LCHF?" ser ikke helt forskjellen, det er tilfeldigheter.

Svar med sitat