Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 20:23   #36
ToreH
Gjest

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

For det første, shaping var ikke trening på stua på en sykkel altså.
For det andre, jeg kobler ikke min vektoppgang til trening, MEN jeg gikk i alle fall ikke ned!
For det tredje, det er denne skråsikkerheten som du og andre forfekter her inne jeg reagerer på. ja, jeg var syk. Og jeg er ikke den eneste som er syk her, det er ganske mange av oss! Det er jo NETTOPP derfor man skal være litt mer ydmyk og ikke være så utrolig skråsikker i å skrive at intervanntrening, å drikke 12 liter vann (ja jeg setter på spissen for å få fram et poeng) eller annet vil hjelpe på alle. Det vil jo være det samme om jeg sier: legg om kosthodet med PCOS, da vil du garantert få barn for det fikk jeg.

Respect, shaping er ikke trening på sykkel i stua enig.
Grunnen til at du ikke gikk ned i vekt var etter all sannsynlighet PCOS som nettopp har de symptomer du påpeker og ofte finner man også insulinintoleranse hos slike pasienter, noe som ytterligere forverrer tilstanden av vektøkning. Et paradoks med PCOS er at behandlingen av pasienter er faktisk vektreduksjon, men denne kan selvsagt ikke komme med trening fordi det funker ikke.....Trening i ditt tilfelle forverret tilstanden, hadde du ikke trent ville du allikevel økt din vekt. Sykdomsbildet er gjerne slik med PCOS. Derfor må du være forsiktig med å si at trening ikke fungerte for deg. Det har faktisk ingenting med årsaken til økt vekt hos deg i det hele tatt, men PCOS og insulinintoleranse derimot....

behandling av PCOS som kommer i gang tidsnok gjør at hormonbalansen i kroppen kommer under kontroll og fertilitetskontroll etableres. men nå kjenner jo ikke jeg sykdomsbildet ditt, men typiske pasienter med PCOS må slanke seg på en eller annen måte som del av behandlingen. Trening hjelper ikke som slankemiddel. Gjennom slankingen vil også insulinintoleransen stabiliseres som følge av mindre fett på kroppen.

Tipper at LCHF vil være midt i blinken for de med slike diagnoser, alternativt operasjon, men det i seg selv er en større risiko enn kostholdsendring.

Svar med sitat