Sv: Manglende vektnedgang
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Jeg tror at hovedårsaken til at jeg ikke gikk ned på Shaping var kostholdet med ekstremt lite fett, lite proteiner og lite av alt annet. Faste 5 timer før og etter trening bortsett fra en salat med salatblader, soltørket tomat og noen pinjekjerner 3 timer før og etter.
I alle dager, dette er jo galskap!! Hvem anbefalte dette til deg da? De har ikke mye peiling på treningsernæring og drivstoff til muskelbygging ser jeg....
De har vel hørt om den gyldne timen, actually så er det det gyldne kvarteret rett etter trening. Da skal man pøse på med gode proteiner og/evt/eller aminosyrer som bygger vev. Hvorfor? Jo fordi kroppen er spesielt mottakelig for å oppta og utnytte drivstoff og byggesteiner til muskler det første kvarteret etter trening. Ikke dermed sagt at man ikke får effekt ved å spise målrettet mat med riktige byggesteiner senere, men størst effekt rett etter trening. All trening handler om å ødelegge og bryte ned kroppens celler. Trening er faktisk usunt, men det er nettopp denne effekten vi ønsker fordi ødelagt vev erstattes med nytt som er sterkere og bedre. Men da trengs det byggestoff i form av næring.
Så hvis shaping baseres på et sulteprinsipp som du skisserer så vil dette over tid være ødeleggende for selve fundamentet til hvordan kroppens fysiologi fungerer. Anorexi har samme effekten som shapoing da, jo du blir så absolutt både lettere og slankere, men om det er særlig sunt, tja....Forskjellen er vel at shaping ikke tar over livet ditt, men mer bare i en tidsbegrenset periode av livet kanskje?
men jeg vet ikke mer om shaping enn hva du gjengir i ditt innlegg, så "don\t kill me for speculating"...
|