Sv: Manglende vektnedgang
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Høyt stoffskifte henger nok kanskje sammen hele historien din. Eksperten i bakgrunnen her nevner at dette kan ha en klar sammenheng med tidligere kosthold, trening osv.
Behandlingen for høyt stoffskifte som diagnose er å ødelegge skjoldbrukskjertelen med radioaktivt jod i ytterste konsekvens....men hva får du da? Jo, lavt stoffskifte og du må da leve med de konsekvenser. Men når det er sagt, da vil antakelig et lavkarbokosthold hjelpe til med å stabilisere lavt stoffskifte.
men har du fått diagnosen Hyperthyreose? eller er dette noe legen bare antar uten å ha kjørt tester?
Mitt søskenbarn ble diagnostisert med sykdommen og hadde et lite helvete inntil hun fikk drept skjoldbruskkjertelen og er pr idag syk med lavt stoffskifte...Men lavt stoffskifte er ikke pr def ikke nødvendigvis dødelig i motsetning til høyt stoffskifte.
Jeg har kun ved to målinger hatt forhøyet F4 (27 på den siste, den før der aner jeg ikke), men ikke høyt nok til å få behandling eller å bli henvist videre. Men skjoldbruskkjertelen er veldig forstørret, som en stor plomme, så ved neste blodprøvetaking (om en uke) skal jeg be om dette. Så er veldig i villrede, men hører at noen kan ha hjelp av å kutte ut gluten og soya i kosten sin ved siden av lavkarbo. Vi får se. Er for tiden sykemeldt og er ikke av den sorten som raser ned i vekt pga dette men er stabil da.
Og ja, Shaping er galskap! Når jeg nå har trent hot yoga f eks har jeg med meg proteindrikk eller to egg som jeg spiser rett etter treningen.
|