Sv: Kan man stole på "anbefalt kcal" på Diett.no?
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Du skal spise nok protein og nok fett + nok karbohydrater/grønnsaker, for å holde dette gående. Det sier segselv at du ikke får spist nok av disse hvis du ligger på eks 700 kalorier om dagen.
Anbefalt vektnedgang, til og med i ketose, er mellom 500 gram og 1 kg i uka Dette er ingen mirakelkur, selvom det virker sånn på enkelte, så ikke ha altfor høye forventninger. 6 kg på 10 uker er midt i blinken.
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Du kan være i ketose 24 timer i døgnet, men det betyr ikke at fettet renner av deg hvert eneste sekund av dagen, hver dag, hele tiden altså. Det stopper opp her, akkurat som på andre slankeopplegg.
Ja, det tenkte jeg også... Går jo ikke å ligge på 700...
Da jeg gikk på Grete Roede kur, gikk jeg ned 1 kg i uka. Jeg tenker at da er jo dette det samme som Roede kuren da... Man må jo uansett passe på kcal pr dag... Er det da verdt det å kutte ut all karboen? Det er jo så mye enklere om man kan spise det... Og en annen tanke jeg har... Trodde man skulle gå ned mye mer når man var i ketose. Er ikke det hele tanken bak å være i ketose fremfor bare å spise lavkarbo?
|