Sv: Burde nybegynnertråden være "mandatory" før man får tilgang til forumet?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg syns det er et problem at det har blitt et veldig kalorifokus her inne også. Det er nesten uten unntak et av de første rådene som blir gitt i alle tråder. Før, da jeg oppfattet forumet som mye mer seriøst, kan jeg ikke huske at noen fikk det rådet i det hele tatt. Da var det ren mat og å få i gang fettbålet som gjaldt. Kutt erstatninger, ta en "nilleuke", vit hva du trenger. Vi visste at dette var noe nytt både for kroppen og hodet. Nå virker det som det er veldig mange som ikke klarer å gi slipp på gammelt tankegods og "vedtatte sannheter", og selv om man råder til å ikke telle kalorier kommer det alltid i en bisetning likevel.
Vel. Før i tiden så levde jo alle her inne i troen på at kalorier hadde null å si. Synes ikke det var bedre tider back in the days når man ble latterliggjort fordi at man ymtet frempå om at kanskje ikke alle kan spise ukritiske mengder og forvente å rase ned. Erfaringer har vel da lært "oss" at det faktisk ganske ofte har endel å si, så da er vel dette et naturlig symptom på det? Det endrer seg jo ettersom folk har holdt på en stund og fått seg nye erfaringer.
Men jeg er enig i at dette ofte trekkes frem litt for tidlig. Også savner jeg en objektiv vinkling på det...