Sv: Kan man stole på "anbefalt kcal" på Diett.no?
Jo, du har sikkert rett i det, Nellie, at mange bruker studier akkurat som de vil, og at det kan være vanskelig å vite hva man skal stole på.
Jeg tror også det er store induviduelle forskjeller, og kanskje har vi to ulik erfaring. -Min personlige erfaring er den motsatte av din. Jeg gikk ned på GR kosthold, men kroppen min gikk etter en stund i sparebluss, og jeg stoppet fullstendig opp. Det rådet jeg fikk var å trene mer av hun som hadde GR kurset, noe jeg gjorde, og med en dårlig rygg førte det til en lengere sykemelding der jeg ikke greide å gjøre mye av noe som helst.....og selvfølgelig gikk opp igjen i vekt.... Nå har jeg imidlertid gått nedover så godt som hver eneste uke uten å telle en eneste kalori, kun ved å spise konsekvent riktig og mosjonere kun så mye som kroppen min tåler. Det har blitt 18 kg ut av det på under 6mnd, jeg har bare 2 kg igjen til målvekta mi, noe jeg synes er temmelig bra for en godt voksen dame som ikke trener spesielt mye. Men det beste av alt er at jeg helsemessig føler meg bedre enn noensinne, og det gjorde jeg definitivt ikke på lavkalori kosthold!
|