Tråd: Frysing
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-11, 12:22   #24
Tante TI
Seniormedlem

Tante TI sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 74
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Frysing

Jeg har ingen kloke svar å komme med, kan bare fortelle hva jeg opplever.
Jeg har hele livet egentlig vært en frysepinn, og hele tiden hørt at jeg har dårlig blodomløp. - Frysinga bedret seg litt da jeg vennet meg til å ha 3-4 grader lavere innetemperatur om vinteren.

De første månedene på lavkarbo var et sant helv... på grunn av varmen og svettetoktene. - Da jeg endelig opplevde de første frostriene var det nesten som å komme til himmelen.
Men så skjedde det noe... vektnedgangen stoppet!
Og grunnen??? Jeg drakk for lite vann! - I flere dager etter hverandre drakk jeg kanskje bare 3-4-5 glass pr. dag, og det er altfor lite vann for meg. To liter bør jeg iallfall ha.

I helga har jeg drukket altfor lite vann igjen, og i natt måtte jeg ha ekstra dyne... bena ble til istapper og fingrene som "likfingre". Så nå er vannmugga (1,3 l.) fyllt opp og den skal fylles og tømmes en gang til utpå ettermiddagen/kvelden!

Vel vel, ting virker ulikt for de fleste, men for meg er det altså mer vann som er tingen. (Har lest ett eller annet sted at vann forbrenner fett...)
Og litt ekstra bevegelse, type tøy og bøy, eller en dans med meg selv eller langkosten på stuegulvet, hver dag for å få fart på blodomløpet.

Det er fælt å svette, men sannelig er det fælt å fryse.. Takke meg til det første selv om jeg nesten går på veggen i perioder av det også.

Håper alle frysepinner finner noe som hjelper!