Sv: Burde nybegynnertråden være "mandatory" før man får tilgang til forumet?
[quote=VSB;1233133]Ja, noe sånt, vet ikke hva en faq avdeling er, men det viktigste er at selv for oss"dummies / newbeeis" på forum så skal det være iøynefallende å se. Ikke bare første gangen man logger på, men også litt utover. Om jeg finner en tråd, så kan jeg (særlig i begynnelsen) bruke lang tid på å finne den igjen...[/quote]
Jeg er FOR at nybegynnertråden blir MYE mer synlig, med en gang man registrerer seg på forumet.
At man ved registrering kan velge å lese den kan ikke være noe annet enn en fordel for alle.
At man kan trykke på en link for å gå videre ved registrering, at den linken tar en rett til nybegynnertråden, og at man så går videre derfra.
Om man virkelig leser den eller lar være får så være opp til hver enkelt, men ett eller to ekstra klikk burde vel ikke være så farlig? Og jeg tror faktisk at de aller fleste da ville lese gjennom tråden om den bare dukker opp - automatisk! 
I tillegg bør den være SVÆRT synlig når man er innlogget. Jeg går stadig tilbake til den, men for lettest å finne den igjen har jeg lagt den i favorittene mine i nettleser.
Jeg har holdt på (til og fra) med lavkarbo siden 2004, men har ikke vært på noe forum før nå det siste halve året. Her inne var det for meg - til å begynne med - temmelig umulig å finne fram. Da Nerthus tipset meg om nybegynnertråden ble jeg skikkelig glad! Endelig et menneske som SÅ meg!
- Takk Nerthus, jeg finner stadig kloke innlegg fra deg hos andre usikre nybegynnere.
- Når jeg anbefaler andre å melde seg inn på forumet sender jeg en link til nybegynnertråden og ber folk lese den, og at de absolutt bør lese seg opp på alle retningene innen lavkarbo som er presentert på forumet, deretter velge retning og så kjøpe/låne bøker og lese den/dem flere ganger.
Jeg syns også det er kjedelig å lese side opp og side ned i lavkarbobøker, men det er veldig viktig å lese og tilegne seg mest mulig kunnskap.
Jeg syns også at mange bøker er vanskelige å skjønne. 
Men det er ikke alltid så mye lettere å lese her inne på forumet heller, for det ene innlegget slår av og til det andre i hjel.
Jeg er fortsatt forvirret ang. det å finne fram på forumet, men det kommer seg. 
Klinkende klare titler på trådene hadde også gjort seg - der det lar seg gjøre. Ny her inne... sier meg ingenting om hva denne tråden inneholder, og veldig ofte - om jeg ser på dem - er det de samme spørsmål som jeg har sett "ørten" ganger før, som andre har stilt. Og det er mer eller mindre de samme svarene på alle.
Forstår veldig godt Nerthus og andre som gjerne vil gjøre det lettere for nybegynnere som ønsker å finne ut av ting fort - på egenhånd.
TUSEN TAKK for det dere gjør for oss andre!