Sv: Hellstrøm og diabetes
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Men brokkoli måtte jeg lære meg og spise selv, da pappa er av typen som ikke liker brokkoli. Leste at dette er genetisk, ENTEN så liker du smaken av brokkoli - eller ikke 
Jeg har lest at hva man liker initielt ofte har med mors kosthold under svangerskapet å gjøre. Men deretter kan man venne seg til smaker - og at smaksløkene sløves med alderen (det er derfor barn i hovedsak ikke liker sterke smaker).
BBC-food hadde et program hvor blant annet en brokkolihatende gutt lærte å like brokkoli.
Det ble inngått en avtale om at dersom han spiste 1 liten bukett brokkkoli til hver middag i en måned så skulle han få noe han ønsket seg veldig - husker ikke hva det var. Man kunne se at gutten tvang det i seg... noen dager bar han seg veldig. Men mot slutten av måneden så spiste han brokkoli som om han aldri hadde gjort annet og sa heller ikke at han ikke likte den lenger.
En vanskelig grenseoppgang det der. Når er mild tvang/kraftig overtaling feil og når er det riktig?