Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 18:14   #1
kitekatt
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 49
kitekatt er på en erverdig vei

Ny på lavkarbodiett

Hei jeg er helt ny her og ny på lavkarbo. Har holdt på med kaloritelling lenge nå, og er drittlei og går ikke ned, så nå tester jeg lavkarbo. Jeg har holdt på i 5 dager....prøve og feile Dette er anntall karber jeg har hatt i meg pr dag:
tors 38
fre 29
lør 20,6
søn 28,3
man 29,1

Jeg er medlem av somebody.no som jeg brukte til kaloritelling og fortsetter der da de har en god matvaredatabase og karbohydratene telles også

Jeg vet man skal holde seg på 15-20 karber om dagen, men som sagt - prøver og feiler litt og driter meg plutselig ut på en matvare så da stiger inntaket fort med 12-13 karbohydrater :S

Jeg skal ikke ned så mye, men kg. satt dønn fast på kaloritellingen. fikk vite jeg spiste for sjelden osv, men bottom line er at jeg er LEI! Har gått ned 1,5 kg disse dagene og antar det meste er vann da jeg ikke er så plaget med det i kroppen lenger. Målet er å gå ned 5 kg til. Har gode "lovhandles" på ryggen og siden og veier idag 63,5 kg...jeg er 164 høy og snart 36 år. Trivselsvekta mi er på 58-59 kg og der har jeg ikke vært på 3 år nå...Som sagt - er ikke mange kg, men jeg har holdt på med kalorittellingen av og på i et års tid nå, uten mer resultater enn 1 kg ned - så sprekker jeg og fyker opp igjen. Funker ikke for meg. Håper dette kan funke...

Er det slik at man MÅ ligge på 15 karber om dagen for å oppnå ketosetilstand? Har vært svimmel og slapp disse dagene, men de sier jo det er normalt. Tenkte jeg skulle holde på til de 5 kg som er igjen er borte, så sakte øke karbohydratene med 10 i uka til jeg merker jeg legger på meg - så stoppe der. Hva tror dere om den planen?

Er veldig takknemmelig for alle innspill, da jeg er helt grønn. Lest masse på forumet her inne, dog, og har surfet meg frem til masse bra oppskrifter og tips - så takk for det!

kitekatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ Ketose Svar med sitat