Sv: "Det er nok den nye dietten du har begynt på ..."
Jeg tar masse d-vitamin( ganske mange ganger anbefalt dose..) og er like mye forkjøla nå som før jeg startet med lavkarbo. Her henger sykdom sammen med barn i barnehage og skole, jeg har alltid vært mye syk, men etter at vi fikk barnehagebarn gikk det fra forjølelse en gang i mnd( mellom september og slutten av mai) til annenhver uke. Og opp alt får jeg halsbetennelse 6 ganger eller mere i året fordi vi smitter ned hverandre hele tiden og ungene får det med fra barnehage/skole. Nå er det oktober og jeg har enda ikke hatt streptokokker i halsen, satser på at det holder seg unna en stund til.
Vi er de som holder ungene hjemme når de er syke, men vi har fått streptokokkvirus som ikke slår så hardt ut på alle feks, jeg får 40 i feber og klarer ikke engang svelge mitt eget spytt og mannen feks reagerer med bittelitt slim i halsen.. De to siste rundene har vi ikke tatt kverken på viruset før han også fikk pencillin.. Han var altså ikke sjuk, jobbet full jobb ute som snekker og hadde viruset, men på meg og ungene endte det med streptokokker i halsen OG skarlagensfeber som følge av viruset(( skarlagensfeber følger streptokokker i l blandt). Med hele familien på pencilin, så ble vi friske på min 3. runder på noen uker.. Jeg tror neppe lavkarbo har noe med dette å gjøre. Vi er bare sabla uheldig og jeg har dårlig imunforsvar pga ME og minstejenta har dårlig imunforsvar pga et sjeldent syndrom hun har. Og med 3 barn i hus er det nesten umulig å unngå.
Og alle har noen sånne runder i blandt der det virker som den ene vinteren etter den andre kun dreier seg som forkjølelser, ørebetennelser, halsbetennelser og influensa( det hadde jeg i fjor, så da satser jeg på 5 år til neste gang, for 10dager utslått i senga var heftig)..
De fleste blir visstnok friskere med lavkarbokosthold! Veldig mange her som opplever det.
|