Sv: Er alle her bare positive til lavkarbokurer?
Opprinnelig lagt inn av herregud, her.
Jeg er ikke negativ til lavkarbo, men for meg så fungerte lavkarbo veldig bra for å slanke meg (ned 45kg på 2 år) og å gjenvinne helsen.
Men etter at jeg var ferdig slanket og blitt frisk fra bl.a bl.a høyt blodtrykk osv. så følte jeg at jeg bl.a manglet endel energi og tiltakslyst (selv om den selvfølgelig var mye bedre enn når jeg veide 135kg). Jeg hadde på en måte forventet meg at jeg skulle fungere mye bedre enn det jeg gjorde når målvekta endelig var nådd, og det syntes jeg ikke jeg gjorde.
Det førte til at jeg har eksperimentert med et annet kosthold i et 1/2 år nå. 80/10/10 av Douglas Graham, som i hovedsak er omtrent det motsatte av lavkarbo, og består av minimum 80% karbohydrater max 10% fett og max 10% protein. Og karbohydratene kommer i hovedsak fra frukt. http://foodnsport.com/
Det har gitt meg fantastiske resultater både helsemessig og prestasjonsmessig på veldig kort tid, og formkurven er fortsatt stigende, så jeg kommer nok til fortsette med dette kostholdet en god stund til fremover.
Men ikke et vondt ord om lavkarbo. Det er bare det at jeg ikke lenger tror at lavkarbo er det optimale kostholdet for meg med den livstilen jeg har nå. Men jeg tror at jeg aldri hadde funnet en behagligere måte å slanke meg og få tilbake helsen på.
Jeg har også planer om å gjøre et forsøk på et karbo-restriktivt kosthold i fremtiden for å gjøre en ny sammenligning, men det blir nok aldri mer ketose eller et kosthold uten masse frukt på meg lenger.
Grunnen til at jeg stadig er innom forumet her til tross for at jeg ikke spiser lavkarbo lenger er enkel; Det er et knakende godt forum, og burde følges av enhver som har interesse for mat og helse uavhengig av hvilken kostretning de følger 
Jeg tenker at overskuddet du føler nå kommer av masse friske grønnsaker og frukt, solskinnsenergimat, vil jeg kalle det. Det jeg lurer på er om du spiste litt lite friske (rå) grønnsaker da du spiste lavkarbo og ikke hadde det samme energinivået? Jeg merker nemlig at jeg har mer energi de dagene jeg spiser to store salater om dagen i forhold til de dagene jeg kun spiser e'n og lar de andre måltidene å være uten grønnsaker.Har du en typist dagsmeny å legge ut så vi får se hva du spiser nå?
|