Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 13:17   #25
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Er alle her bare positive til lavkarbokurer?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tenker at overskuddet du føler nå kommer av masse friske grønnsaker og frukt, solskinnsenergimat, vil jeg kalle det. Det jeg lurer på er om du spiste litt lite friske (rå) grønnsaker da du spiste lavkarbo og ikke hadde det samme energinivået? Jeg merker nemlig at jeg har mer energi de dagene jeg spiser to store salater om dagen i forhold til de dagene jeg kun spiser e'n og lar de andre måltidene å være uten grønnsaker.Har du en typist dagsmeny å legge ut så vi får se hva du spiser nå?

Ja, det er riktig Yrla. Overskuddet kommer av "solskinnsenergimaten"
Jeg prøvde ut mange varianter av lavkarbo de 2 årene jeg spiste lavkarbo. Alt fra streng 0-karbo uten grønnsaker overhodet, og til lavkarbo med ca 100-150 karb i døgnet. I hovedsak fra kokte grønnsaker i smør. Det fungerte veldig bra i forhold til vekt og helse, men jeg syntes aldri jeg fikk den energi-boosten jeg håpet på.

Den kom først når jeg begynte å spise mere "solskinnsenergimat". Og da kom den veldig fort. Allerede etter 3 dager merket jeg enorm forskjell. Lysten og energien til å trene kom tilbake, restitusjonstiden etter treningen ble markant bedre, noe som igjen førte til hardere og hyppigere treningsøkter, som selvfølgelig har igjen har påvirket resultatene enormt. Jeg føler meg lettere, gladere, mye sterkere, og ser mye friskere ut. Det får jeg også tonnevis med tilbakemeldinger på om dagen (inklusive fra blodprøver)

Litt grønnsaker spiser jeg fortsatt, men de må være rå. Problemet med rå grønnsaker er først og fremst at jeg ikke synes de smaker spesielt godt, og at de inneholder veldig lite kalorier. Derfor blir det mest frukt. Spiser ca 3-5000 kcal fra godt modnet frukt hver dag. Følger ingen spesiell kostplan, men f.eks bananer, meloner, mango, ferske dadler osv er gode kalorikilder. Ellers blir det mye av enkelte frukter når de er i sesong. f.eks nå så kommer de søte og gode klementinene

Hvis du skulle være interessert i å lese mer om det så finnes det f.eks et forum ala lavkarbo.no her: http://www.30bananasaday.com/

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat