Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 22:54   #7
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Interessant tråd!
Jeg tror intensitet er det som er bøygen. Altså jogging for eksempel. Skru ned tempo, men velg å trene i motbakkene. Det gir godt kondisgrunnlag uten at bevegelsene blir for hurtige og eksplosive for muskulaturen. Når det gjelder styrketrening så kan det være verre... Nullstille deg og tren på få repetisjoner - til du ikke klarer siste repitisjon. Kanskje bare 6 eller 7 stykker før du er "exhausted". 3 sett holder. Du vil kanskje føle deg svakere enn før, men du VIL få treningsutbytte. Når du boster opp med carbs, så vil styrken stige overproporsjonalt. (!)

Skal du kvitte deg med mer fett ville jeg ikke gått for mye opp på karbo for å få mer "givende" styrketreningsøkter. Tren så tøft du klarer på ditt nåværende inntak og du VIL likefullt vinne en strammere og mer "lean" figur!

PS. Ta alt jeg skriver med en klype salt (selv om det binder vann). Jeg refererer bare til hvordan jeg relaterer problemstillingen din til min egen trening som byr på samme type utfordringer. Håper flere kommer med innspill.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat