Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 23:13   #14
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Ny på lavkarbodiett

Ketostix har jeg aldri prøvd, men jeg har gått ned 22 kg likevel.

Du skal ikke så mange kg ned, så du bør prøve å finne et kosthold du kan ha det godt på. Du har tid til å bli kjent med hvordan kroppen responderer. Med ditt utgangspunkt ville jeg lagt meg oppunder 70 g. karbs pr. dag og så ville jeg likevel holdt et øye på kaloriene. Ikke for å legge meg under dagsforbrenning, men for å være trygg på at jeg ikke la meg langt over. Du må huske på at du er bare littebittegranne unna et perfekt kosthold, som kan tilfredsstille både dine mål for vekt og nytelse. Den lille biten du mangler handler - mest sansynlig - om å få en bedre styring på blodsukkernivåene. Ved å gå for langt ned på karbs så vil du kanskje oppleve at det blir for strevsomt å leve på lavkarbo og da er det fort slutt.

Du trenger altså ikke en drastisk kostholdsendring, bare kvitt deg med unyttige karbs og hold deg under 70 gram om dagen. Ikke bli for vant til creme fraiche, fløte og bacon, for når du har nådd vekt målet vil du kanskje ønske å øke karboinntaket til 150 gram om dagen og da vil dine nye "fettvenner" begynne å sette spor.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat