Sv: Atkins -barer på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av r.o, her.
Jeg elsker enkelte Atkins barer men må holde meg unna da jeg målte blodsukkeret hver 20.min i tre timer etter å ha spist en bar +litt annet sukkerfritt med maltitol, og fikk en kjempeøkning i blodsukkeret. Etter 3 timer var blodsukkeret fremdeles høyere enn før. Altså for meg gikk maltitol i blodet like fort som sukker men varte mye lengere enn sukker.... pass opp!!! Regn karbene på vanlig måte.
God erstatning er å lage egen sunn sjokolade av kakaomasse(helsekost) og cocosa. Bland med sukrin, stevia og natreen sammen med masse div nøtter, og du får en herlig konfekt.... erstatter ikke caramell-atkins men dette kan jeg spise med god samvittighet
Jeg holder meg også unna Atkins barene pga maltitolen. Etter at jeg leste i en tråd her om blodsukkerstigning av maltitol, skjønner jeg hvorfor jeg følte vektstagnasjon for noen år tilbake da jeg også brukte barene. DENNE gangen skal jeg ikke gå i den fella 
Har også planer om å enten lage sjokolode selv, eller kjøpe mørk som er søtet med tagatose, for å kunne lage noe til jul.