Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 11:24   #6
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Atkins -barer på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Jeg elsker enkelte Atkins barer men må holde meg unna da jeg målte blodsukkeret hver 20.min i tre timer etter å ha spist en bar +litt annet sukkerfritt med maltitol, og fikk en kjempeøkning i blodsukkeret. Etter 3 timer var blodsukkeret fremdeles høyere enn før. Altså for meg gikk maltitol i blodet like fort som sukker men varte mye lengere enn sukker.... pass opp!!! Regn karbene på vanlig måte.
God erstatning er å lage egen sunn sjokolade av kakaomasse(helsekost) og cocosa. Bland med sukrin, stevia og natreen sammen med masse div nøtter, og du får en herlig konfekt.... erstatter ikke caramell-atkins men dette kan jeg spise med god samvittighet

Jeg holder meg også unna Atkins barene pga maltitolen. Etter at jeg leste i en tråd her om blodsukkerstigning av maltitol, skjønner jeg hvorfor jeg følte vektstagnasjon for noen år tilbake da jeg også brukte barene. DENNE gangen skal jeg ikke gå i den fella
Har også planer om å enten lage sjokolode selv, eller kjøpe mørk som er søtet med tagatose, for å kunne lage noe til jul.