Sv: Dillema... Hva ville du gjort?
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Jeg har litt større barn, 6 og 9 år. Men jeg er klar på at jeg blir syk om jeg spiser noe særlig KH, eller "mel". Også da de kom hjem med selvlagde vafler og mamma-hjertet gråt inni meg... Men for meg så blir jeg dårligere og jeg kan ikke stole på at jeg klarer å begrense meg. Så i barnas interesse er det også best at jeg lar være og det ser det ut til at de etter hvert forstår. De omtaler det nok selv som en type allergi.
huff ja, det mammahjertet gråter også her! Barna elsker jo å vise frem og dele det de har laget, og blir jo sååå skuffa når jeg sier neitakk... Jeg sa også at jeg fikk vondt i magen og ble syk om jeg spiste slik mat, men hun forsto ikke, og furtet og var såret. Jeg spurte om hva jeg skulle gjøre for at hun skulle bli glad, og da svarte hun at jeg måtte spise halvparten. Selv om jeg blir syk, spurte jeg. Ja sa hun da.
Hehe, barna skjønner ikke slikt, og hadde hun vært voksen, så hadde jeg blitt seriøst fornærmet for at jeg skal blir syk for å glede henne. Men barn ser jo ting ut i fra seg selv. Men jeg kjenner henne såpass, at om jeg hadde blitt syk, så hadde hun angret.
Ikke lett dette her. Jeg gruer meg litt til å dra, er også redd hun skal lage et nummer av dette så alle de andre foreldrene får med seg dette. Angrer på at jeg sa noe til henne i det hele tatt... Hadde vært bedre om jeg bare hadde tatt et lite tygg, og så prata i vei og "glemt" maten min og sagt at jeg måtte ta med resten hjem...
|