Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 18:41   #262
Idamor
Medlem

Idamor sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Hellu jenter!
Jeg tenkte bare jeg skulle svippe innom en tur for å fortelle om min lille skjønne pjokk som ble født 5.oktober! 2660 gr og 45 cm målte han. 8 dager før termin. Pga at han var så liten, så fikk han heller ikke til å ta puppen, så her går det i flasker.

Pumpet de første 2 ukene, men ble så sinnsykt tappet for energi av det (pumpe, mate, vaske flasker, sterilisere, skifte bleier, sove litt etc.) at for at både han og mammaen skal ha det bra har vi gått over til MME. Og da ble alt så mye bedre.

Jeg vasker flasker og steriliserer en gang om dagen. Syns ikke det er så mye stress. Koker opp vann, og fyller opp alle flaskene vi har (10 flasker) og setter dem i kjøleskapet. Da er det bare for meg, eller gubben, å ta en ut av kjøleskapet, fylle på med MME-pulver og varme i flaskevarmeren (som er ufattelig kjekk), mens en evt. bleie skiftes. Setter gjerne frem en flaske på benken klar til neste måltid på natta også. Da tar det kortere tid å varme opp, og jeg får lagt meg igjen litt raskere. Så når jeg har stått opp og lillemann sover en blund, samler jeg flasker fra halve huset

Jeg har også investert i en dampsterilisator (har ikke micro, og denne går på strøm). Så er bare for meg å vaske flaskene, skylle dem i kaldt vann, og fylle opp sterilisatoren, trykke på en knapp, og that's it. Den skrur seg av selv når den er ferdig.

Jeg ville helst ha ammet dersom det hadde vært mulig, men jeg må bare tenke som så at mamming er bedre enn amming