Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 12:21   #18
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Rundt 800 kcal pr. dag

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vel. I teorien og i lengden stemmer kanskje dette, men jeg har faktisk aldri følt meg så bra og vært i så god form som jeg var den gangen jeg tyna kroppen min til det ytterste. Det hadde sikkert ikke vart, men i de åtte månedene det tok å gå ned de kiloene og i tiden etterpå var det helt supert. (anbefaler det absolutt IKKE altså, jeg er vel en av de som er værst til å si til folk at de må spise mer her inne)

Og det er kanskje det største problemet. Man MÅ ikke føle seg dritt selvom man berøver kroppen for energien den så gjerne skulle hatt. Ser nok av folk her inne også som spiser EKSTREMT lite og som sier at de trives med det. Så da regner jeg med at det føles bra for dem? Om det er bra for kroppen er vel nesten udiskutabelt, men..

Jeg glemte å si i fra om at jeg svarer ut i fra hva som er best i et livslangt perspektiv på kosthold og livstilsendring. Trådstarter er kanskje et eksempel på en motsatt tilnærming - at lavkarbo er en diett som skal benyttes for å gå ned i vekt for en periode. Hun vil helt sikkert ønske å beholde målvekta når hun kommer dit, men har kanskje ikke noen strategi i forhold til hvordan det skal sikres. Ihvertfall ikke enda.

Livet skal være bra - hele tiden! Også mens en går ned i vekt. Dermed er utfordringen å finne løsninger som inneholder både nytelse og forsakelse. Tricky greier - enig. Men jo fortere en klarer å balansere riktig, dess større sjanse er det for å lykkes også på andre områder i livet.

Kur er vondt.
Kur er mest forsakelse og minst nytelse. Kur er når du har kommet til punktet hvor du skal betale prisen for alle tidligere synder. Kur kan aldri være en livstil. Hvis du derimot kan ha det bra med deg selv og samtidig oppnå resultater - da er du inne i livets gode spiral. Men skal du kunne fortsette i den gode sirkel så må du følge sirkelens kurve og vri og vende deg i tråd med sirkelen. Du må hele tiden endre på noe, flytte på noe, bytte ut noe, prøve noe nytt - tromle rundt. Kryptisk og sært dette kanskje - men det gir en slags mening for meg.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat