Sv: Spise lavkarbo ute
Det er igrunn ikke så komplisert, for vi spiser jo igrunn bare vanlig mat uten sukker og stivelse. Bestill feks løvstek og ta bort pomes frites og mais fra salaten. Ofte har kafèer majones og smør i porsjonspakninger.
Ren fisk kan man bestille eller koteletter, be om ekstra grønnsaker evt.
På butikken kan mn kjøpe feks roasbiff eller annet kjøttpålegg man liker, en god ost( sist jeg var utpå fant jeg blå castello i porsjonspakninger, genialt), en tube smørost, majones, grønnsaker. Og er det krise kan man kjøpe en pakke vanlige karbonader og en majonestube. Jeg unngår det siste pga stivelsen, men langt bedre enn å sprekke i allefall. Gilde sine karbonader er gode kalde, bedre enn de fleste.
Har butikken varmedisk har de kanskje kylling i en eller annen variant, koteletter, karbonader( obs på stivelsen her om du vil unngå).. Det går an å kjøpe en paprika og en agurk og en pakke engangskniver( ha gjerne noen kniver og gafler i vesksa sammen med porsjonstuber av majones, smørost osv).
Med litt fantasi er mulighetene langt mere enn bacongull altså!
Noen spiser kebab uten brødet, andre tar en pølse med rekesalat og kaster lompa( det gjør jeg i blandt, velger ostepølse el.l. med mere kjøtt enn grillpølse)..
Selvplukk salatbarer er herlig, majonestube i veska hjelper på fettinnholdet så man slipper unna det verste sukkeret i ferdig dressing.
Vi spiser jo tross alt bare vanlig mat, bare uten sukkeret..
|