Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 20:47   #130
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Når det gjelder sykelig overvektige får jeg vondt i magen av de som mener at disse har godt av trening. Veier du 150 kilo tror jeg ikke det er særlig godt for kroppen å legge ut på joggetur. Det må være en utrolig belastning, og hos mange har knærne begynt å svikte for lengst. Slankekrigen klarer jeg ikke å se på lenger, blir bare så oppgitt og irritert over hvordan de pusher og psyker ut de stakkars deltakerene. 4 timers trening, også vifter de kaker og andre fristelser foran ansiktene deres. Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Enig, det har jeg tenkt mange ganger, når jeg ser oppfordringer om at svært overvektige for eksempel skal løpe intervall, eller hva de nå finner på. Det er mange andre måter å bevege seg på med langt mindre sjanse for å skade seg, hvis det er trening som er ønsket. Men jeg ville nå satset på kosthold først og trening etterhvert, hvis jeg var svært overvektig. Kan lure på om det er skadefro underholdning eller hjelp som er hovedpoenget.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg får skitvondt i fotsålene av å stå mere enn nødvendig( det er nok mere enn bare vekta her, for jeg sliter med vondt andre steder som ikke har med vekt å gjøre), type så vondt at jeg hyler om noen kommer borti foten min.

Det går an å få senebetennelse i foten. Jeg fikk det på slutten av første graviditet, og det tok lang tid før det ble borte. Senebetennelse andre steder skal jo bli bra ved hvile, men det går ikke med føtter.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat