Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-11, 17:06   #4562
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg er hjemom en liten tur etter et vellykket kursopplegg i dag. Jeg har igrunnen bare fått tatt meg av det administrative og organisasjonsmessige, så det har faktisk blitt null dansing på meg.... Men har vært kjekt likevel, liker igrunnen å fikse og ordne for andre, og så har det blitt masse koselig skravling med folk i tillegg Nå er jeg hjemme for å lage middag til sønnen og få dusjet og pyntet meg litt til kvelden selv. Skal være med på middag og fest der senere. Middagen er buffet, men sist jeg spiste middag der var alle salatene mikset inn med pasta el. lignende høykarbo ting, så jeg spiser nok litte granne med sønnen først, så jeg slipper å gå dit sulten, blir litt kiipt å spise når du er sulten og det nesten ikke er noe å velge fra. Kjenner det blir litt "uryddig" spising nå når det har vært så travelt denne uka, så selv om jeg ikke spiser noe feil, så blir det på en måte litt feil likevel, om dere skjønner hva jeg mener...

Så koselig med romantisk kveld med mannen, Dollsine Håper dere koser dere masse og at du også fant noe fint i butikkene i dag.

Ja, hvem vet, kanskje du reagerer på blomkål??? Husker veldig godt da du begynte med "bente-pakka" også, det gikk så fint helt til du spiste blomkålsuppe to dager på rad, det var da du begynte å samle vann. Test det bevisst i en situasjon der du vet det umulig kan være noe annet. Hvis du reagerer igjen kan du jo bare holde deg borte fra det. Masse andre gode grønsaker å spise. Høres litt rart ut at det er karbomengden som gjør det, men hvem vet??? Like greit å fine utav det, så kan du heller se deg om etter alternativer til blomkål. Sqush, brokkoli, sopp, asparges, auberguine, avokado, selleri, purreløk, salat, agurk, minimais, +litt paprika, tomat og løk osv vil jo uansett sette sammen maten smakfullt og vitaminrikt, så den blomkålen er jo ikke et must. Men er jo greit å teste det slik at du er 100% sikker på at det må være den før du "dumper" den da...

Ellers er det jo slik at når noe påvirker blodsukkeret slik at det stiger, så stiger insulinnivået og kroppen jobber på spreng for å få blodsukkeret ned, da blir først glukogenlagrene fylt opp og det binder vann i kroppen, deretter blir glukosen omdannet til fett og lagret i fettcellene så snart glukogenlagrene er fulle. Kroppen vil ikke ha en større konsentrasjon enn ca 5 gram sukker i blodet, dvs ca 1 ts, når vi får mer enn det starter automatisk denne prosessen, fordi det er farlig for kroppen å ha høyere blodsukker over tid. Mens dette skjer er også fettforbrenningen stengt av, for kroppen ønsker å kvitte seg med den overflødige glukosen aller først, før de forbrenner fett. Slik har i alle fall jeg forstått det jeg har lest om dette, så får du heller unnskylde meg om jeg har missforstått noe Prøver å lese en del, men jeg er jo absolutt ingen ekspert på området vet du!

Da får jeg komme i gang her. Først en dusj. Skal pynte meg med en fin sort kjole som datteren min lurte meg til å kjøpe her for en tid tilbake. Har ikke brukt den før, så er spent på resultatet. Ha en fin kveld alle skjønne damene mine

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat