Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-11, 21:40   #27
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Eksvis så kan følelsesmessige strabaser i livet føre til at mange mennesker starter med trøstespising. Denne trøstespisingen kan/vil i enkelte tilfeller ta overhånd og man utvikler overvekt. Videre så er fedmen og overvekten et symptom på psykologiske problemer bundet opp i behovteorier som igjen kan skyldes utenforliggende faktorer.

Interessant teori som kan forklare en liten del av motivasjonsteorier og viljestyrke, selvdisiplin osv.

Noe sier meg at du kanskje vet litt for lite om insulinresitens og hvordan det påvirker kroppen på alle måter? Min lyst på søtsaker og melmat helt avhengig om jeg spiser ketogent( eller i det minste helt fritt for korn og stivelse og sukker), jeg mister lysten faktisk bare etter 1 dag på riktig kost.. Og jeg er nok ikke den eneste, DET er ikke psykologisk. Det er fysisk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat