Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-11, 22:39   #10
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Løpeskoanbefaling

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Sko er høyst individuelle behov. Asics kan for enkelte være gode, mens andre må ha Saucony eller Nike. Fotens oppbygning, kroppsstrørrelse og steg styrer.

Men innenfor hvert enkelt skomerke er det stooore variasjoner. Asics Gel Kayano er en sko beregnet for de som kanskje tendenserer mot overpronasjon, mens Asics Kinsei mer mot normalpronasjon (tatt fra hukommelsen, tror det var slik).

Jeg underpronerer VELDIG, og har prøvd det meste av sko, enten får jeg gnagsår over, under eller på siden, eller så får jeg betennelse i fotbladet, ankel, legg eller akilles etterkort tid, noe som gjør at hvergang jeg har kjøpt ett par nye stabilitetssko som ikke er asics så blir de ikke brukt så lenge før jeg har kjøpt ett par nye asics.

MBT blir for tunge, easytone funker best til gåtur og disse rare skoene med tær er bare heslige. Og jada, jeg vet at jo mer man pakker foten inn istabilitet jo mer blir den vant til det, men det ER nok bedre at foten min får hjelp fra sko og spesialbygde såler til å vinkle rett enn at jeg ikke hjelper den også blir skaden verre.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat