Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 00:26   #1
Skaldekvad
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
Skaldekvad er på en erverdig vei

Slankeklar 18-åring

Hei!

Jeg er en gutt, 171 cm høy og 18 år, som i skrivende stund veier 84 kilo.

Har siden jeg var 11 år vært plaget av overvekt, jeg siden da alltid vært litt smålubben. Men vekta har alltid holdt seg stabil, kun økende ettersom jeg ble høyere. Men i de siste åra har vekten økt og økt, sakte men sikkert. Bodde 2010-11 i Thailand som utvekslingsstudent, veide 80 kilo før jeg dro, og gikk ned til 76 kilo under oppholdet, og var sjeleglad for det, men disse kiloene jeg tapte kom fort tilbake ++ når jeg kom tilbake til Norge og karbohydratrik-kost. Så her sitter jeg, 84 kilo tung, med en kropp jeg har vanskelig for å føle meg bra i. Jeg føler meg ALDRI komfortabel i sosiale settinger, alltid må jeg dra i de allerede baggy klærne mine for å gjøre de litt mer baggy, i håp om at magen ikke skal synes. Jeg klarer ikke se på bilder av meg selv, fordi dobbelthaka jeg nærmest nekter å innse at jeg har alltid er tilstede på bilder. Har prøvd diverse slankekurer tidligere, men har alltid endt opp med en "fankern heller, det er greit å være feit" attitude og gitt opp. Men nå har jeg tenkt meg godt om, og innsett det jeg lenge har fortrengt. Det er ikke greit å være feit. Hvis jeg fortsetter med det kostholdet jeg har nå, hvor er jeg da om 2-3 år? Sikkert godt over 100-grensa på vekta. Så derfor har jeg bestemt meg. Jeg skal gå ned minst 10 kilo, koste hva det koste vil.

Bestemoren min anbefalte Skaldemand sin kur til meg rett før jeg dro til Thailand, og jeg leste boka perm til perm, og følte meg veldig motivert etterpå. Gikk ned 4 kilo på en uke, men forkastet så det kostholdet fordi det ville bli vanskelig å følge i Thailand. Men nå har jeg ingen unnskyldninger, og siden klokka stilles tilbake i dag har jeg funnet ut at i dag (Søndag) er en perfekt dag å starte på nytt. Har brukt lørdagskvelden min på å kikke rundt på forumet her, og føler meg kjempemotivert etter å ha lest dere brukeres suksesshistorier.

Så nå har jeg startet lavkarbo/ketolyse kuren min, 25 minutter på vei og ingen karbohydrater fortært enda
Har trua på at dette skal funke, gjennom å planlegge hver dag sine måltider dagen før, veie meg ofte, og rett og slett holde håpet oppe.
Men det jeg lurer på er om noen av dere som går på ketolyse-kuren har noen forslag til frokost og lunsj, dagens mest problematiske måltider, som er lette og raske å lage og ikke minst smakfulle og mettende? Ellers hadde andre gode råd til en spirende slanker med liten selvkontroll hjulpet veldig!

Tusen takk for flott og motiverende forum, håper å høre fra dere!

- Alexander

Skaldekvad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose FTW! Svar med sitat